Otóż napiszcie mi łopatologicznie, bo zaksiegować wpłatę moge na minimum 3 sposoby i kazdy z nich ma jakąś "wadę"
1. Wystawiłem F-vat klient wpłacił kase
2. Klient wpłacił za F-vat do przodu
3. Klient wpłacił z nadpłatą (niepełna kwota następnej f-vat)
4 Klient wpłacił niepełną kwotę już za wystawiona F-vat.
Teraz robiłem tak, ale:
1 - klikniecie prawym myszki na kiencie i "zarejestruj abonament/wpłatę" i podaje za jaki miesiąc:
- nie pojawia się jako opłacona w "Faktury VAT - LISTA"
- nie rozlicza (nie pokazuje rozliczonej kwoty) jak wejdę w edycję klienta (tu widzę po lewej wpłatę) i kliknę "pokaż F-vat" i w liscie faktur klienta nie widze rozliczonej F-vat, pomimo kwoty wpisanej w opłatach.
+ widać wpłatę w liscie opłat
2 - klikniecie prawym myszki na kiencie i "zarejestruj abonament/wpłatę" i podaje za jaki
miesiąc:
+ ładnie rozlicza przy wystawianiu, zerujac kwote
+ widać wpłatę w "lista opłat"
- nie pojawia się jako opłacona w "FAKTURY VAT - lista"
3 - klikniecie prawym myszki na kiencie i "zarejestruj abonament/wpłatę" i podaje za jaki
miesiąc oraz kwotę (np 2zł z 34zł):
- nie odejmuje klientowi z kolejnej fvat tej kwoty,
- gdy nadpłate zrobiłem jako kolejną wpłatę za nastepny miesiac (przykładowo 2zł) to z automatu
klientowi program wydrukuje CAŁĄ FVAT jako rozliczoną! (pomimo pokazania iż kwota za następną to 2zł)
---- ALE ----
jak wejdę w edycje klienta następnie "pokaż F-vat" i tam przy zaznaczonej f-vat wybiorę opcje "zarejestruj wpłatę" i dodam te 2zł prawidłowo wydrukuje mi fvat z opcją na fvat "ZAPŁACONO: 2,00zł" i "do zapłaty 32zł" czyli pięknie tj tak jak powinno być...
----
4 - narazie przypadku nie mialem....
Obecnie już wersja - V2, narazie nietestowana.
Dziękuje z góry i przepraszam za zawracanie glowy...
Jeszcze raz płatności, bo już zgłupiałem.
-
djpielgrzym
- Posty: 91
- Rejestracja: ndz 10 paź 2010, 12:56
Juz opisuje poprawne zachowanie:
1) Wchodzisz na liste FV danego klienta i klikasz "Zarejestruj abonament". FV sie rozlicza a do tabeli oplat dodaje sie wpis na kolejny wymagalny miesiac z powiazaniem z FV. (wycofanie takiego wpisu powoduje ze FV znowu stanie sie nierozliczona - ale wycofanie - nie usuniecie)
2) Wchodzisz na karte klienta i drukujesz KP dodajac wplate do tabeli oplat
3) Tak jak 2 tylko na nastepny miesiac wpisujesz czesc wplaty (do wersji 2.0 rozliczal w calosci dana FV na nastepny miesiac, ale od 2.01 rozliczy tylko w kwocie wpisanej jako nadplata)
4) Wchodzisz na liste FV klienta i klikasz "Rozlicz czesciowo" pomniejszajac nalzeznaosc o wplacona kwote. W tabeli oplat poki co nie rejestrujesz nic - jak rozliczy calkowicie FV to wtedy postapisz jak w przypadku 1 i wygeneruje sie wpis w tabeli oplat.
Mam nadzieje, ze opisalem to w miare prosto.
1) Wchodzisz na liste FV danego klienta i klikasz "Zarejestruj abonament". FV sie rozlicza a do tabeli oplat dodaje sie wpis na kolejny wymagalny miesiac z powiazaniem z FV. (wycofanie takiego wpisu powoduje ze FV znowu stanie sie nierozliczona - ale wycofanie - nie usuniecie)
2) Wchodzisz na karte klienta i drukujesz KP dodajac wplate do tabeli oplat
3) Tak jak 2 tylko na nastepny miesiac wpisujesz czesc wplaty (do wersji 2.0 rozliczal w calosci dana FV na nastepny miesiac, ale od 2.01 rozliczy tylko w kwocie wpisanej jako nadplata)
4) Wchodzisz na liste FV klienta i klikasz "Rozlicz czesciowo" pomniejszajac nalzeznaosc o wplacona kwote. W tabeli oplat poki co nie rejestrujesz nic - jak rozliczy calkowicie FV to wtedy postapisz jak w przypadku 1 i wygeneruje sie wpis w tabeli oplat.
Mam nadzieje, ze opisalem to w miare prosto.
Piotr Szkut - PYXIS
-
SirGandalff
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 19 kwie 2011, 13:20
-
SirGandalff
- Posty: 8
- Rejestracja: wt 19 kwie 2011, 13:20
Witam.
Jako, że zaczynam dopiero prace na tym programiku mam pytanie.
Wiem z tego wątku jak już na bieżąco wystawiać KP klientom, ale jak przyjąć wpłatę gdy klient chce zapłacić z góry za cały rok? Czy muszę mu wystawiać 12 oddzielnych KP? da radę zrobić to na jednym wydruku? tak aby ta wpłata widniała w tabeli opłat, rozbita już na 12 miesięcy?
Jako, że zaczynam dopiero prace na tym programiku mam pytanie.
Wiem z tego wątku jak już na bieżąco wystawiać KP klientom, ale jak przyjąć wpłatę gdy klient chce zapłacić z góry za cały rok? Czy muszę mu wystawiać 12 oddzielnych KP? da radę zrobić to na jednym wydruku? tak aby ta wpłata widniała w tabeli opłat, rozbita już na 12 miesięcy?