Strona 1 z 1

wezwanie do zapłaty

: pt 04 paź 2013, 22:46
autor: Jardo
Proponuję wprowadzić pewną modyfikację do druku wezwań zapłaty:

Przykład - klient każdą swoją wpłatę opisuje za jaki miesiąc ją wnosi i zapomniał załóżmy zapłacić lipca. Sierpień zapłacił już normalnie. We wrześniu Pyxis stwierdza że brak 1 opłaty - ale ze względu na algorytm księgowania niedopłata jest za sierpień.Chcę drukować wezwanie do zapłaty, ale z automatu mogę tylko na sierpień który to klient ma zapłacony. (Klient bywa przekorny i upiera się ze on to uregulował)

Więc proponuję przy wydruku wezwań dać możliwość wyboru której faktury wezwanie dotyczy. Wybór byłby jednorazowy i w żaden sposób nie ingerowałby w zaksięgowane płatności. Po opłaceniu przez klienta takiej zaległej faktury wszystko się wyprostowuje z automatu.

Co koledzy i Autor na to?

Re: wezwanie do zapłaty

: sob 05 paź 2013, 22:27
autor: Pyxis
To takie troszke sztuczne wprowadzanie zametu chyba. Moim zdaniem. W atkich sytacjach bardzo pomaga wyslanie klientowi tabeli oplat na maila. Szybko mu to uswiadomi, kidy nie mial wplaty i jak jego wplaty zostaly rozksiegowane.

Re: wezwanie do zapłaty

: ndz 06 paź 2013, 11:50
autor: Jardo
Pyxis pisze:To takie troszke sztuczne wprowadzanie zametu chyba. Moim zdaniem. W atkich sytacjach bardzo pomaga wyslanie klientowi tabeli oplat na maila. Szybko mu to uswiadomi, kidy nie mial wplaty i jak jego wplaty zostaly rozksiegowane.
A jak nie pomaga i trzeba wezwanie?
Dlaczego zaraz wprowadzanie zamętu - żeby tego uniknąć zaproponowałem tylko jednorazowe zaznaczenie faktury której dotyczyłoby wezwanie. Tylko jednorazowo i tylko dla celu wydruku.

Moim zdaniem proste i skuteczne (siła wezwania jest większa)

Re: wezwanie do zapłaty

: ndz 06 paź 2013, 12:30
autor: Pyxis
Jesli faktycznie chcemy wejsc na droge formalna, to tym bardziej lepiej nie wprowadzac zametu w papierach. Takie ksiegowanie nie zmieni warosci zobowiazan klienta.
Jestem sceptycznie nastawiony do tej propozycji.

Re: wezwanie do zapłaty

: ndz 06 paź 2013, 12:53
autor: Jardo
No to jeśli ma być zamęt, to wprowadzić mechanizm oznaczania takich faktur jako niezapłacone (Przesunięcie kolejki zapłaconych faktur) - tak ażeby było to formalnie



Czyli wychodzi na to że mając fajny program który ma to robić za nas, musimy takie wezwania robić z palca.